Pravidelná dávka virtuální cyklistiky v podobě hry Pro Cycling Manager se i letos dostala do mého počítače, mohu tedy navázat na recenzi minulého ročníku.
PCM 19, jak zní zkratka nejnovějšího výtvoru od vývojářského studia Cyanide, mě jako vždy oslnil množstvím nabízeného obsahu.
Pro Cycling Manager 2019 – recenze hry
Celkem si hráč může užít více než 200 závodů a 600 etap v 5 různých módech (kariéra, Pro Cyclist, závod, online a dráhová cyklistika).
Z těchto nabízených módů jsem vyzkoušel všechny, vyjma online hraní. Ne, že by mě nelákalo, ale umělá inteligence je zde na tak vysoké úrovni, že si člověk při offline závodech užije mnohem více zábavy než při hraní po síti – to mám vyzkoušeno z minulých let.
Cyklisté se v PCM 19 chovají naprosto realisticky a hráč tedy nabývá dojmu, že je součástí skutečného cyklistického zápolení.
Od minulého ročníku jsou navíc jezdci lehce agresivnější, více tedy útočí, což jen s povděkem kvituji.
Nejvíce hodin jsem strávil u hraní módu Pro Cyclist, jehož součástí je i hlavní novinka letošního ročníku v podobě stromu dovedností, které lze postupně odemykat progresem v kariéře vytvořeného cyklisty. Aktuálně se svým jezdcem dokončuji pátou sezónu a změny v tomto režimu si nemohu vynachválit. Ten je tak ještě zábavnější než kdykoliv předtím.
Vše je navíc zabaleno do opravdu líbivého grafického kabátu, dechberoucí je především zpracování okolní krajiny, která u větších závodů odpovídá skutečnosti.
Jet kolem Eiffelovy věže je prostě neskutečný zážitek.
O trochu méně povedené jsou modely cyklistů a fanoušků, leč i ty furt patří k těm povedenějším, na jaké můžeme ve sportovních hrách narazit.
Cyklisté běžně padají, hra by ale nemusela
To všechno zní nebývale dobře, a taky že i je, nicméně tento cyklistický manažer snad již od svého prvního dílu trpí na výskyt programátorských chyb, takzvaných bugů. Ani letošní PCM 19 bohužel není v tomto výjimkou a na hráče tak čekají různá nemilá překvapení v podobě občasného padání hry či výskytu prapodivných situací v kariérním módu. Vývojáři se tyto bugy snaží postupem času odstraňovat pomocí opravných patchů, necelé 3 měsíce po vydání hry jich už vyšlo téměř 10, ovšem to naneštěstí stále nestačí.
Možná ale ještě o poznání více mě štve to, jak v této hře funguje, respektive spíše nefunguje simulování závodů. Přeci jen, aby kopcovité etapy vyhrávali spurteři a obráceně, mi nepřipadá moc košer. A to nemluvím ani o tom, že veškeré nastavení závodní strategie je zde skoro zbytečné, simulace si totiž žije tak trochu svým vlastním životem. Při 3D závodech je přitom všechno v pořádku…
Nicméně herní titul to rozhodně špatný není. Cyklistickou terminologií bych hru Pro Cycling Manager 2019 zhodnotil následovně – Na zisk žlutého trikotu z Tour de France to bohužel ani letos nestačí, nicméně posun v pořadí směrem vzhůru od posledního ročníku je patrný.
80%
+ množství nabízeného obsahu
+ skvělá grafika
+ chování cyklistů
+ vylepšení v režimu Pro Cyclist
– vysoký počet bugů
– nesmyslné výsledky odsimulovaných závodů